Mame care lucrează de acasă

Ama, draga de Ama de la AmaNicolae.ro mi-a pus următoarea întrebare:

Cum gaseşti echilibru între muncă şi familie?
Ştiind că lucrând acasă, cu copiii, situaţia e diferită faţă de plecat efectiv la lucru. Şi dacă vrei, ce sfaturi dai unei mame care se gândeşte să facă pasul ăsta.


Natură statică şi somnoroasă, cu mămică şi bebeluş

Natură statică - bebeluş dormind pe mămica lui

Bebelusul în sling

Tăticul - la ieşirea din "tură"

Bebeluş dormind în cărucior, tătic ajutat de pisicul catifelat, în tura de dimineaţă - mămica spionând de la geam


I-am răspuns aşa:

Cum găsesc echilibru între muncă și familie… Șansa mea e că și soțul lucrează de acasă, și în timp am ajuns amândoi la cea mai bună soluție pentru noi: munca “pe ture”. De dimineață până la prânz are el grijă de bebeluș (6 luni), timp în care eu gătesc, fac ordine sau lucrez. Bebelușul e alăptat la cerere, deci nu stăm mai mult de 2-3 ore departe unul de altul. De la prânz încolo am eu grijă de bebeluș și muncește soțul.
După ce îl culc pe bebe, pe la 8 seara, am din nou timp să îmi reiau diverse activități nezgomotoase, ca să nu îl trezesc.

Nu am găsit echilibrul. Mereu mai e ceva de făcut, dar un singur lucru încerc din răsputeri: să nu alung tihna din casă prin stresul de a atinge perfecțiunea.

Dacă ești mămică și dorești să muncești de acasă, din experiența mea de până acum îți scriu următoarele concluzii:
– în fiecare dimineață iei lupta de la capăt; uneori vei lupta cu lenea, alteori cu lipsa de chef, demotivarea, lipsa de energie, presiunea timpului
– ai grijă de tine, mânăncă bine, hidratează-te, ieși în natură de câte ori poți
– nu te izola
– poartă-ți copiii! wrap, manduca, sling, ține-i pe copii aproape și vei avea mâinile libere să faci multe activități: cumpărături, duci colete la poștă
– gătește simplu și rapid, mâncărurile la cuptor sunt gustoase și se prepară singure, iar salatele se execută la fel de rapid și sunt sănătoase
– listele sunt prietenii cei mai buni: liste de cumpărături, liste cu meniuri simple, liste cu lucrurile de realizat
– internetul e mare mâncător de timp prețios

Aceste rânduri au fost scrise azi, 11 sept. 2015, ora 20:37, în timp ce bebe doarme. Bucătăria e explodată, dar atelierul e ordonat. Am făcut o plăcintă cu spanac, dar nu am strâns rufele de la uscat. După ce închei aceste rânduri, mă duc să termin vestuța ce i-am tricotat-o micuțului meu și să citesc puțin înainte de somn. Atât am putut face azi, mulțumesc, Doamne!


Ca să vedeţi ce au răspuns şi alte mame la această provocare, citiţi articolul de lung metraj :D de aici:
http://amanicolae.ro/mame-care-lucreaza-de-acasa-povestesc-cum-incearca-sa-gaseasca-echilibrul-dintre-munca-si-familie/
 

Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. :-) Am ales pozele cele mai "messy" pentru că internetul e plin de mame perfecte şi case perfecte. Trebuia echilibrată balanţa hehe

      Ștergere

Trimiteți un comentariu